חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקירת הפארקים של זאגרב שאסור לפספס

בשנים האחרונות, לצד כל היעדים האירופיים המוכרים והאהובים על הישראלים לטיול, תופסת מקום גם העיר זאגרב, בירתה של קרואטיה. כמו יעדים אירופאיים פחות מוכרים נוספים, גם זאגרב הינה כוכב עולה בשמי התיירות לאירופה, כאשר אחד מהמאפיינים המובהקים של יעדים אלו הינו הוא למעשה היותם יעד טיסה זול כאשר גם השהייה בו זולה. בנוסף, נקודות נוספות לטובת זאגרב הן שמדובר ביעד שלא היה מתוייר במיוחד ע״י ישראלים לפני העשור האחרון בו החלה מהפכת הטיסות הזולות, ובעקבות זאת הוא מקבל זרקור חדש.

זאגרב, בירת קרואטיה והעיר הגדולה והמרכזית בה, מתאימה לכל המטיילים. טיולי משפחות, קבוצות חברים, זוגות, טיולים מאורגנים שונים ואף טיול יחידני. היא שוכנת בצפון מערב המדינה בין הר מדבדיצה ושמורת הטבע שלו ועל גדות נהר סאווה. כבר שני אלו מהווים סיבה להגיע לזאגרב כיעד הטיול הבא שלכם. מלבדם, העיר מכילה מוזיאונים וגלריות, מרכזי קניות זולים ואטרקטיביים, חיי לילה סוערים וקהילת צעירים תוססת, ועוד.

ישנם לא מעט פארקים בזאגרב ואתרי טבע מעניינים אותם לא כדאי להחמיץ בטיולנו.

jarun park - יארון
jarun park - יארון

הפארקים של זאגרב שאסור לפספס

פנינת טבע באמצע העיר | פארק מקסימיר וגן החיות

כנראה שאם התעניינתם בזארגב כיעד טיול, שמעתם את השם שלו יותר מפעם. הוא אמנם קצת רחוק ממרכז העיר, אבל שווה את הנסיעה אליו. זהו פארק בזאגרב אשר הוקם ב- 1787 – אך נפתח למבקרים רק ב-1794, והתהדר בתואר הפארק הציבורי הגדול הראשון בדרום מערב אירופה. פארק מקסימיר שוכן בחלקה המזרחי של העיר והינו הפארק הוותיק, הגדול והידוע ביותר בעיר, ומשתלב לו בטבעיות בנוף העירוני שלה. בשטחי הפארק ישנו יער צפוף המכיל עצי אלה ואלון רבים המשמשים אף כגדר התוחמת אותו. בפארק המון כרי דשא בהם ניתן לנוח ואף לערוך פיקניקים, לצד נחלים, נהרות ואגמים קטנים ולצד שני מבנים אדריכליים של האדריכל המקומי פרנץ שווי. בתוך הפארק אף שוכן לו גן החיות העירוני של זאגרב, שאמנם אינו הגדול באיזורו אך מכיל כ-2,200 בעלי חיים מ-275 מינים שונים. שווה גם להיכנס אליו בשהייתנו בפארק, בפרט כאשר הטיול שלנו הוא עם ילדים. ניתן להגיע לפארק באמצעות ה-tram ושווה להקדיש לשהייה במקום כחצי יום עד יום.

כתובת: Maksimirski perivoj

שעות פעילות: 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

גן החיות פתוח בין השעות 9:00-17:00 וניתן להיכנס אליו עד חצי שעה לפני הסגירה.

מרהיבים ולימודיים | הגנים הבוטניים של זאגרב

בניגוד לפארק מקסימיר, לגנים הבוטניים שבעיר דווקא קל יותר להגיע, כיוון שהם ממוקמים ממש במרכזה. גנים אלו הם חלק משרשרת הפארקים במדינה הנקראת ״הפרסה הירוקה״. שטחם הכולל מגיע לכ-50 אלף מ״ר (!), כאשר במקור יועדו לשמש את חוקי אוניברסיטת זאגרב. הפארק מכיל מעל 10,000 מיני צמחים ופרחים ביניהם אף צמחי מים בשתי בריכות ייעודיות, וגשר יפה בין המדשאות הרבות בו.

הכניסה לפארק הינה חופשית אך יש לשים לב לשעות הפתיחה המשתנות בהתאם לעונות.

כתובת: Trg Marka Marulića 9A

שעות פעילות: 1 באפריל- 31 באוקטובר, שני ושלישי, 9:00-14:30, רביעי – ראשון 9:00-19:00, במרץ עד 17:00, באוקטובר עד 18:00 ובנובמבר עד 16:00

נקודת מנוחה נעימה | פארק ריבניאק

גם פארק ריבניאק הוא אתר חובה בביקורכם בעיר, כאשר מיקומו על הדרך ולכן לא שווה להחמיצו – מאחורי חומות הקתדרלה של העיר שהיא אתר חובה בפני עצמה. הפארק נבנה במקור כדי לשמש בריכות לדגים של הכמרים, ובשנת 1829 הוסב האיזור לגן בסגנון אנגלי ונשתלה בו צמחייה אקזוטית, ואפשר לאמר עליו שהוא לא פחות מנקודת מרגוע ירוקה באמצע העיר.

כתובת: ‪Ulica Ribnjak 1‬

על גדות הנהר | פארק בונדק

הוא אמנם פארק קטן יותר ביחס לשלושת הפארקים הקודמים המדוברים וקצת רחוק – ממוקם על גדות נהר הסאווה, אך שווה ביקור. הפארק ממוקם בין שני גשרים – מוסט (גשר) סלובודה ומוסט (גשר) מלאדוסטי, ומועדף על מקומיים רבים האוהבים להגיע אליו בשעות הפנאי ולרכב בשבילי האופניים, לשחק משחקי כדור ספורטיביים שונים ואף לשבת בנעימות אל מול מגוון הצמחייה הצבעונית. שווה להגיע אליו עם ילדים, בשל הימצאות מתקני שעשועים והעובדה שלפעמים מתקיימים בו דוכנים נחמדים בימי ראשון, ואם אתם מטיילים בזאגרב במאי – הרווחתם אפילו יריד פרחים.

כתובת: ‪Jezero Bundek‬

אגם לצד נהר | פארק ואגם יארון

על גדות הסאווה שהוא הגבול הדרומי של העיר, נמצא פארק יארון המכיל גם אגם בשם זה. הפארק בעל האגם הצלול מרוחק קצת וממוקם כ-4 ק״מ מדרום מערב למרכז העיר, ומהווה מקום נהדר להתנתק מהמולת העיר לאחר הטיול האינטסיבי בתוך הפארקים השזורים בה. באגם ניתן גם לרחוץ וגם לשוט בקיאקים המופעלים במקום, או סתם להנות משיט הסירות שבו. הוא מהווה איזור בילוי וספורט ומקומיים רבים פוקדים אותו לשם כך, כאשר מסלולי החתירה בו משמשים לתחרויות בינ״ל, מה שנתן לו את הכינוי ״הים של זאגרב״.

כתובת: ‪Aleja Matije Ljubeka Bb

לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בזאגרב?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!