חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זאגרב – מטבע מקומי ועלויות

המטבע בזאגרב הוא כעת אירו כמו בכל אירופה! קרואטיה הצטרפה לגוש האירו ב-1 בינואר 2023. מטבע הקונה כבר לא הייתה בשימוש לאחר ה-31 בדצמבר 2022.

האם קרואטיה זולה? הכל על מטבע מקומי בזאגרב, קרואטיה הנקרא קונה (Kuna). המרת מטבע קרואטי לשקל / דולר / יורו. מחירים בקרואטיה לעומת ישראל >>

זאגרב, עיר הבירה של קרואטיה, מהווה כבר זמן רב מוקד משיכה משמעותי לתיירים ישראלים. עבור ישראלים, חופשה בקרואטיה היא הרבה פעמים בדיוק כל מה שמחפשים בחופשה: טבע, תרבות, קולינריה, קניות. קרואטיה, הקרובה יחסית לישראל, מספקת לנו בדיוק את כל מה שאנחנו חולמים עליו ביציאה לחופשה.

מחירים בקרואטיה

בקרואטיה פועלים שני מערכות כספים מקבילות: המטבע האירופאי הרגיל, היורו, והמטבע המקומי הקרואטי – הקונה (Kuna). קיימים מקומות בהם היורו איננו מתקבל, על אף שזהו מטבע הנמצא בשימוש בכל רחבי אירופה, ולכן מומלץ בדרך כלל להעדיף בקרואטיה מטבע מקומי על פני מטבע אירופאי.

ערך הקונה נמוך יותר מערך היורו. שער הקונה כמובן משתנה כל הזמן ביחס לשקל, ויש לבדוק את השער הנוכחי בעת תכנון הטיסה. בגדול, בהמרת מטבע קרואטיה לשקל, 5 שקלים שווים בערך ל-10 קונות קרואטיות. כלומר, בזאגרב מטבע מקומי ששווי נמוך משמעותית משווי השקל, הנחשב לאחד המטבעות החזקים בעולם בשנים האחרונות. כמובן, יש לזכור כי שער מטבע קרואטיה משתנה מאוד – במיוחד לאור משבר הקורונה והשלכותיה לשנים קדימה.

כמה שווה בפועל מטבע קונה בזאגרב? המחירים כמובן משתנים בין תקופות שונות, אך ניתן להתרשם מהם: נסיעה בחשמלית תעלה לאדם 8 קונות. בקבוק מים גדול יעלה 6 קונות, ומשולש פיצה יעלה 10 קונות. חצי ליטר בירה יעלה, ברוב המקומות, 12 קונות.

המטבע בזאגרב הוא כעת אירו כמו בכל אירופה! קרואטיה הצטרפה לגוש האירו ב-1 בינואר 2023. מטבע הקונה כבר לא הייתה בשימוש לאחר ה-31 בדצמבר 2022.

האם קרואטיה זולה? כיצד ניתן להוזיל את הטיול עוד יותר?

קרואטיה זולה יותר ביחס לישראל. המסעדות כאן זולות יותר, הלינה זולה יותר וכו'. הדבר לא כל כך מפתיע, מאחר וישראל ידועה ביוקר המחייה המשמעותי שלה. מאחר ובטיולים ישנן הוצאות רבות שאינן קיימות בארץ (כניסה תכופה לאתרים ולאטרקציות, נסיעות רבות, שכירת רכב, מסעדות), כדאי לתכנן תקציב של בערך 140 יורו לאדם ליום, בטיול זוגי. אלו הם לא מחירי הרצפה של הודו או דרום אמריקה, כמובן, אבל ביחס למחירים האירופאים מדובר במחירים סבירים וזולים בהחלט.

כיצד ניתן להוזיל עוד יותר את עלויות הטיול? ישנן כמה דרכים: ראשית, אל תתפתו להחליף את היורו שלכם לקונה במקום הראשון שאתם רואים. בשדה התעופה גובים עמלה גבוהה במיוחד עבור החלפת הכספים, והיא יוצאת מאוד לא משתלמת. כדאי להמתין מעט, ולהחליף בין המטבעות במרכז העיר.

מומלץ לכל סטודנט להצטייד בתעודת הסטודנט שלו. לסטודנטים, לילדים צעירים ולאזרחים ותיקים ישנה הנחה במרבית האתרים ואמצעי התחבורה. לעיתים מדובר בהנחה קטנה, אולם לעיתים היא עשויה להיות משמעותית מאוד ולהוזיל את עלויות הטיול.

חפשו את השלט Popusti על חלונות הראווה של החנויות. השלט הזה מעיד על מכירת סוף עונה, או על מבצעים משמעותיים אחרים שמתקיימים בחנות. כדאי לבחור בחנויות בהם ישנם מבצעים, כמובן.

הכירו את החזר המס: לכל תייר מגיע החזר מס, במקרים מסוימים. מאחר ואינם אזרחי קרואטיה, אינכם מחויבים בתשלום המע"מ הכלול בכל המחירים. כדי ליהנות מההטבה הזו, יש לבצע קנייה בלא פחות מ-750 קונות באותה החנות. כלומר, לא מספיק שבמהלך כל הטיול כולו קניתם בסכום העולה על סכום זה – הקנייה חייבת להתבצע באותה החנות. החזר המס (נקרא גם Tax free או VAT) הוא משתלם מאוד, ויחזיר לכם 25% מערך הקניה.

כאמור, העדיפו את השימוש בקונה ולא ביורו. הקונה לרוב משתלמת יותר, וגם נוחה יותר לשימוש. כדאי להצטייד מראש גם בכסף מזומן, אפילו אם אתם נוהגים להשתמש באשראי גם בחו"ל. הטיול יצא משתלם יותר, בשל שערי ההחלפה של חברות האשראי. נוסף על כך, לא בכל מקום מכבדים כרטיסי אשראי.

שאלות נפוצות בנוגע למטבע ומחירים בזאגרב, קרואטיה

כן, אבל זה לא מאוד קשה – בגלל יוקר המחייה שלנו כאן. השאלה החשובה היא האם זאגרב זולה יותר מיתר מדינות אירופה. כשחושבים על מערב אירופה, התשובה היא כן, משמעותית.

המטבע המקומי בקרואטיה – וגם בזאגרב כמובן – הוא הקונה. ערך הקונה היה במגמת ירידה בשנים האחרונות – וירד מ-7 שקלים לעשר קונות, לאזור ה-5 שקלים לעשר קונות. מומלץ מאוד לבדוק את שער הקונה הנוכחי לפני הטיסה.

בקלות. יש ברחבי זאגרב הנחות שונות, מלבד הנחות סוף העונה ומבצעים רגילים. סטודנטים, ילדים ואנשים מבוגרים מעל גיל 65 זוכים להנחות שונות בחנויות ואטרקציות שונות ברחבי העיר.

המטבע של קרואטיה נקרא "קונה" – Kuna

לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בזאגרב?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!