חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול בזאגרב למטיילים ישראלים

זאגרב, בירת קרואטיה, היא עיר מקסימה שיש בה מוקדי עניין רבים ומגוונים. אם אתם רוצים להגיע אליה בטיסה מתל אביב, תוכלו למצוא טיסות ישירות אליה, בעיקר בעונת הקיץ (כאשר מצב הקורונה העולמי ירשה זאת). זאגרב היא העיר החשובה ביותר בקרואטיה, שהפכה להיות מדינה עצמאית במהלך שנות ה-90 של המאה העשרים. לפני כן קרואטיה הייתה חלק מגוש המדינות שהרכיב את יוגוסלביה. גוש זה התפרק לאחר מלמת אזרחים קשה והמדינות השונות בגוש הפכו להיות מדינות עצמאיות. 

זאגרב היא היעד המרכזי בקרואטיה שנהוג להגיע אליו לטיול. ישראלים רבים כבר גילו את הקסם של זאגרב ועדיין ישנם רבים שעדיין לא נסעו אליה, מכיוון שהיא לא אחד מהיעדים המתויירים ביותר במזרח אירופה עבור הישראלים. 

בזאגרב ניתן למצוא אטרקציות תרבותיות מגוונות כמו מוזיאונים, גלריות ומופעים וכן מוסדות קולינריים מצוינים, אתרים רבים לביצוע שופינג ומבנים ארכיטקטוניים מרשימים ברחבי העיר. 

מבחינה עלויות, בקרואטיה עדיין משתמשים במטבע המקומי ולא ביורו. מסיבה זו המחירים במדינה נמוכים יותר מאשר במדינות שבהן המטבע הוא יורו. המחירים הנוחים מהווים תמריץ נוסף לבקר בזאגרב ולבצע בה טיולים ומסעות קניות. 

טיול בזאגרב הוא הזדמנות להכיר מקרוב את העיר היפה הזו, וליהנות מכל מה שיש לה להציע לתיירים. כדי להתכונן לטיול בזאגרב, הכנו עבורכם מדריך קצר שמאגד את המקומות השווים ביותר שכדאי להכליל בכמה ימי טיול בעיר.   

הכיכר המרכזית של העיר

כדי להתחיל מסלול בזאגרב ולהכיר באמת את העיר, מומלץ להגיע קודם כל אל הכיכר הראשית של העיר – כיכר יוסף ילצ'יצ'ה. היא נקראת על שמו של מנהיג קרואטי מהמאה ה-19 שנחשב לאיש שאיחד את העיר והוביל את האומה הקרואטית. במרכז הכיכר תוכלו לראות פסל שלו רוכב על גבי סוס מלחמה. מאחורי הפסל ישנו סיפור מעניין: כאשר קרואטיה נשלטה על ידי השלטון הקומוניסטי היוגוסלבי, הפסל הוצא מהכיכר ושמה שונה. רק לאחר שקרואטיה קיבלה שוב עצמאות, הפסל הוחזר אחר כבוד לכיכר והיא חזרה להיות כיכר ילצ'יצ'ה באופן רשמי. 

אם אתם מעוניינים כבר בשלב זה להתחיל ולעשות מסעות שופינג, כדאי להגיע לרחוב איליצה – שהוא רחוב השופינג הראשי של העיר ויש בו מגוון רחב של חנויות מותגים בינלאומיות וכן חנויות מקומיות שונות. 

לא הרחק מהכיכר המרכזית נמצאת קתדרלת זאגרב. מדובר בקתדרלה מרשימה ששופצה לאחר שרובה נהרס ברעידת אדמה בשלהי המאה ה-19. קרוב לקתדרלה נמצא בית הקברות מירוגוי. בית קברות זה מכיל קברים של יהודים, נוצרים ומוסלמים וקבורים בו כמה מאבות האומה הקרואטית ואישים חשובים מתולדותיה. 

ניתן לשלב במהלך המסלול הזה גם ארוחה טובה באחת מהמסעדות המשובחות שמאפיינות את העיר. המטבח הקרואטי נחשב לטעים מאוד, אך הוא אינו מתאים כל כך למי שומר כשרות, עקב שימוש רב בבשר חזיר וכן בשילובים של בשר וגבינה. 

ביקור בעיר העליונה

מסלול הטיול שלנו בזאגרב ממשיך לפארק מקסימיר הידוע. הפארק הוא פינה של טבע וירק בלב העיר האורבנית. הוא הוקם כבר לפני יותר מ-200 שנה, ומהווה את אחד הפארקים העירוניים הראשונים באזור הבלקן. בפארק תוכלו ליהנות ממדשאות מטופחות, מאגמים ונחלים הזורמים בתוכו וכן מפעילות ספורטיבית כמו הליכה, ריצה ורכיבה על אופניים. בעונת הקיץ מתקיימות בפארק גם פעילויות מיוחדות לילדים ולכל המשפחה הכוללות מופעים שונים ופעילויות המותאמות גם לגיל הרך. 

אם הזכרנו ילדים, הם וודאי ישמחו לקפוץ לגן החיות של זאגרב, שנמצא במתחם הפארק. מדובר בגן חיות קטן יחסית, אך עדיין ניתן למצוא בו כמה מאות של מיני חיות מזנים שונים. 

לאחר הביקור בפארק ניתן להמשיך לנקודת התצפית הטובה בעיר – בראש מגדל לוטרשצ'אק. מדובר במגדל עתיק בן 700 שנה שיש בראשו תצפית מקסימה על זאגרב. מנקודת התצפית הזו ניתן להתרשם מהעיר ומסביבותיה וליהנות מאוויר צח ומהתרעננות לפני שממשיכים ביום הטיול. 

המשך הטיול בעיר העליונה של זאגרב כולל גם את כנסיית מארק הקדוש. זוהי כנסייה שנבנתה גם כן במהלך המאה ה-13 ויש לה גג רעפים שמייחד אותה ונבנה בשנת 1880. ישנם עוד כמה אתרים מרשימים בעיר העליונה ששווים ביקור, וכדאי לטייל באופן עצמאי בחלק הזה של העיר. 

מוזיאונים מרכזיים בזאגרב

זאגרב עשירה גם במוזיאונים ובמוסדות תרבות, ומומלץ להקדיש חלק מהטיול בעיר לביקור במקומות אלו. בין המוזיאונים ששווים ביקור ניתן לציין את ביתן האמנויות, את המוזיאון העירוני – שממוקם במנזר מימי הביניים ומציג בצורה ברורה ומרתקת את ההיסטוריה של זאגרב, וגם את מוזיאון הטבע – שילדים ונוער אוהבים במיוחד. 

האטרקציה האחרונה שאנחנו ממליצים עליה בהקשר הזה היא אינה מוזיאון, אלא הגנים הבוטניים של העיר. הגנים הבוטניים נוסדו כדי לשמש למחקר של אוניברסיטת זאגרב, אך הם פתוחים לביקור של הקהל הרחב בחינם, ויש בהם אלפי מינים שונים של צמחים. 

לסיכום לגבי בניית מסלול טיול

טיול בזאגרב הוא הזדמנות ליהנות מנופים אירופאיים קסומים ומחוויה תרבותית, קולינרית והיסטורית עשירה. מומלץ לבקר באתרים שהוזכרו כאן, וישנן גם עוד אטרקציות רבות בזאגרב שמצדיקות בילוי של חופשה נעימה בת כמה לילות (לפחות) בעיר.

לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בזאגרב?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!