חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קתדרלת זאגרב – היכרות עם הקתדרלה של זאגרב

אחת האטרקציות שאסור לפספס בעת ביקור בזאגרב

זאגרב בירת קרואטיה היא עיר תיירותית מאוד מסקרנת אשר מושכת אליה מאות אלפי תיירים בשנה זוהי עיר מלאה באטרקציות ויש בה המון מה לראות ולעשות.

מעבר לחיי הלילה התוססים ומרכזי הקניות הנפלאים בה תוכלו למצוא גם יעדים תיירותיים שאסור לפספס בעת ביקור בעיר אחד המקומות זוהי קתדרלת זאגרב המדהימה.

קתדרלת זאגרב אשר נמצאת בזגראב ונחשבת לאחד המקומות הידועים בעיר וזאת בשל העובדה שמתוך הקתדרלה מזדקרים 2 ציריחים המתנשאים לגובה רב. אם אתם אוהבים מבנים גותים מרשימים זהו ללא ספק המקום שאתם צריכים לראות. 

אם יש מקום שחובה לראות בזאגרב זה ללא ספק קתדרלת זאגרב אם כל ההיסטוריה של המקום והארכיטקטורה המדהימה זהו בהחלט יעד שאסור לפספס בעת ביקור בזאגרב.

גם בביקור עם הילדים מומלץ להגיע את הקתדרלה אין ספק שהיא תשאיר אצלם חותם. כמובן אם אתם עם ילדים ממש קטנים לא בטוח שהם יבינו כל כך על מה ההתלהבות אך עדיין זהו ביקור מומלץ ביותר.

ההיסטוריה של קתדרלת זאגרב

קתדרלת זאגרב בנויה על חורבותיה של קתדרלה שהייתה קיימת כבר מאז המאה ה 12 לאחר שנחרבה החליט הבישוף טימותי להקים אותה מחדש והחל במסע מימון עבור הבנייה המחודשת.

הבנייה החלה מחדש ובמאה ה 13 הוסיפו למבנה עוד חלקים כאשר במאה ה 15 הגיעו לעיר אדריכלים ואמנים מפראג והוסיפו לקתדרלה עוד פסלים וצירים המעטרים את קירות המקום. 

בסוף אותה מאה פלשו לעיר טורקים מה שגרם לקרואטים לעשות ביצור לקתדרלה והם הקימו חומה שהקיפה את המקום. בעת ביקור במקום תוכלו עדיין לראות שרידים מאותה חומה שנבנה לפני יותר מחמש מאות שנים.

עד המאה השבע עשרה כאשר הטורקים עדיין היו באזור והיוו איום על הקרואטים ולכן הוקם מבצר נוסף ואית נבנה גם מגדל גבוה הנקרא מגדל הפעמונים והוא שימש את הקרואטים לתצפית על הטורקים.

בשנת אלף שמונה מאות שמונים הייתה רעידת אדמה קשה והיא פגעה קשות בקתדרלה והחלק הראשי של המבנה התמוטט לחלוטין,

לאחר מכן החלו שוב עבודות שיפוצים על המבנה החל שחזור של הנזקים הרבים והוקמו 2 הצריחים המפורסמים בחזית אשר מתנשאים לגובה המרשים של מאה וחמש מטר.

קתדרלת זאגרב כיום

קתדרלת זאגרב אשר נקראת גם קתדרלת מריה הקדושה, נמצא במרכז העיר והיא אטרקציית חובה לכל מי שמגיע לביקור בזאגרב. זהו מבנה מדהים הבנוי בסגנון גותי ומתוכו מתנשאים 2 מגדלים לגובה אדיר ואפשר לראות אותם כמעט מכל מקום בעיר

כיום בעת ביקור במקום אתם יכולים להתרשם מהיופי האדריכלי של המבנה אך כמובן שגם מומלץ מאוד להיכנס את תוך הקתדרלה להתרשם מהיופי של המקום.

כאשר נמצאים בתוך הקתדרלה אפשר להרגיש את העוצמה של המבנה האדיר וכמובן ליהנות מאמנות מדהימה בצורה של ציורי ענק ופסלים מדהימים. 

הקתדרלה נמצאת במיקום מרכזי בעיר כך שאם אתם מתכננים טיול לזאגרב אין ספק שמומלץ מאוד למצוא מלון בקרבת הקתדרלה, תוכלו למצוא מספר מלונות באזור החל משלושה כוכבים ועד למלונות מפוארים של חמישה כוכבים.

אחת החוויות המדהימות בעת ביקור בקתדרלת זאגרב היא העוגב הענק שנמצא שם, זהו עוגב עתיק אשר נחשב לאחד הטובים בעולם והוא בנוי מששת אלפים צינורות אשר משמיעים סאונד אדיר שרק אם שומעים אותו אפשר להבין.

בכל מקרה אל תפספסו ביקור במקום כמובן זכרו לכבות את הנייד שלכם ותתחילו להתרשם ממזבחות השיש הבארוקיות הפסלים המדהימים ציורי הקיר העתיקים והנדירים ביופיים.

שאלות ותשובות בנוגע לקתדרלת זאגרב - היכרות עם הקתדרלה של זאגרב

שעות פתיחה של קתדרלת זאגרב הם: שני עד שבת החל מעשר בבוקר ועד חצות, ימי ראשון הקתדרלה פתוחה בין השעות אחת בצהריים ועד חמש בערב. מדי פעם יש שינויים בשעות הפתיחה לכן מומלץ לבדוק מראש האם הקתדרלה פתוחה גם ימי חג משנים את שעות הפתיחה.

קתדרלת זאגרב נמצאת במרכז העיר והיא מאוד נגישה אם אתם באזור ניתן להגיע ברגל דרך כיכר ג'לאצ'יץ אך משם תצטרכו לעשות טיפוס קצר יחסית אך מי שמתקשה ללכת יכול להגיע לשוק דולאק אשר נמצא בסמיכות למקום ומשם להעלות את העלייה בעזרת מעלית.

דבר ראשון להתרשם מהארכיטקטורה הניאו-גותית המדהימה ומהפרטים המדהימים שבתוכה. מעבר לציורי הקיר והפסלים בתוך המבנה תוכלו להתרשם גם מהנברשות במרכז.

מדי פעם נערכות בקתדרלה מיסות נוצריות, זוהי ללא ספק חוויה מרשימה לצפות בה כאשר נערכת מיסה במקום בדרך כלל לא תוכלו להיכנס אך אם תבררו מראש תוכלו להזמין לעצמכם מקום ולחוות את החוויה המדהימה במנה המדהים שיוצר אווירה גותית מחשמלת. נסו בכתובת: peregrini@zg-nadbiskupija.hr.

לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בזאגרב?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!